onsdag 2 januari 2013

Favoritdjur

Dagens uppdrag från kreativitetskalendern: Vilket är ditt favoritdjur? Använd det som inspiration!

Så, mitt favoritdjur? Hmm. Att det blev en teckning idag igen känns som ett omen om att det kommer bli mycket teckningar.. Och jag hade planerat att göra ett lite större projekt men var tvungen att åka in till stan lite hipp som happ och då blev det att sitta och klubba på bussen (med de fyra färgpennor jag lyckades kasta ner i väskan i sista stund).

Tydligen är mitt favoritdjur idag en fågel av någon sort. Färgerna tyder nästan på att det är en fågel av halm som man kan råka se bland mexikanska souvenirer i amerikanska filmer. Men när jag tänkte tänkte jag nog örn. Men lite fri tolkning. Fågel är det i alla fall och nåde den som säger något annat!



Jag tycker det här med djur säger något om oss som människor. Jag personligen byter favoritdjur ofta. Lite vad som känns bra den dagen. Har en Mor som älskar örnar och därför ligger de mig varmt om hjärtat. Blir ofta örn när jag tvingas säga vad mitt favoritdjur är. Har också en grej för fantasidjur som enhörningar och drakar (vissa tycker inte det räknas när man ska säga ett favoritdjur och ibland är jag böjd att hålla med denna trångsynta skara...). Hästar är spännande också. Som gammal hästtjej måste jag nästan säga det. Svårt att beskriva den underbara känslan över att vara nära ett så otroligt kraftfullt djur. Vilda kattdjur är också underbara. Som sagt blir det olika djur från dag till dag. Idag örn. Eller något. En fågel i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vill ni kommentera men inte logga in? - Klicka "Kommentarer"; Skriv något Längst ner under den rutan ni skriver i står det: "Kommentera som"; Och i rutan står det "Välj profil"; Där väljer ni "Anonymt" - skriv bara i meddelandet vem det är ifrån. Sen klickar ni "Skicka kommentar"; Sen skriver ni in se bokstäver och siffror ni ser. Följ anvisningarna som står så går det fint.