lördag 14 maj 2011

Microblogg

20 April: Var på underbart Battle of the Bands där st G's var UNDERBARA! För övrigt vann vi.

21 April: Allied Health, alla som studerar något med hälsa på de olika universiteten omkring anordnar vad som anses vara årets bästa fest. Jag och några andra som inte studerar det är också där. Väldigt kul.

Påsk: Hemma hos min granne June i Manjimup som ligger söder ut från Perth. Det var jätte mysigt dock blev June sjuk så hon stannade kvar hela veckan men jag åkte tillbaka till Perth med hennes bror.

Vecka 17: Study Break, inga lektioner under en vecka för att man ska hinna plugga. Jag sov i en vecka.

3 Maj: UWA (University of Western Australia) Fogarty Foundation Scholars' Association Quiz Night. Man var i lag om tio (jag var i ett st G lag) och svarade på frågor i olika kategorier. De hade också en tyst auktion och allt gick till välgörenhet. Vinet på bordet var inte gott. Akram var jätte bra som MC jag träffade Dave för andra gången sen jag kom till Perth. Mitt lag kom på andra plats (med-freshers vann...) och vi vann vin. Jag gav min till Hanna. Jag lyckades också vinna en av de tysta auktionerna.

4 Maj: Cap S

5 Maj: Wine & Cheese Night with Dr. Stefano Carboni. Ett samtal med en man som kommer från Italien där han studerade Arabiska och Islamsk konst - flyttade senare till london och blev sen chef för the Met i NY. Är nu ansvarig för Perth's konstmuseeum. Väldigt intressant!

11 Maj: Mini Dinner with Dr Kristina Nowak. Formell middag. God mat och föreläsning av känd forskare.

12 Maj: Classics in the Chapel. Konsert i Kapellet. Helt otroligt jätte fint! Jag fick som vanligt komplex för att de som uppträdde (mina grannar) var så fruktansvärt talangfulla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vill ni kommentera men inte logga in? - Klicka "Kommentarer"; Skriv något Längst ner under den rutan ni skriver i står det: "Kommentera som"; Och i rutan står det "Välj profil"; Där väljer ni "Anonymt" - skriv bara i meddelandet vem det är ifrån. Sen klickar ni "Skicka kommentar"; Sen skriver ni in se bokstäver och siffror ni ser. Följ anvisningarna som står så går det fint.