måndag 20 december 2010

Semester

När snön kom känndes Paris utkanter nästan som Edsberg..


Min gata i Paris <3


Mme har en bok där alla studerande som bott hos henne skriver i. Detta är mitt avtryck i den.


Anne-Marie, Florentina, Jag och Mme


Anne-Marie, Florentina, Richard och Jag


Turist i Paris


Kusin Mela med alla Japaner i bakrunden




Bild av "Järndamen" från Montmartre


Moulin Rouge på kvällen lyste fint


Turist i Paris


Champs-Elysées


Turist i Paris, vi fikade på Starbucks


Turist i Paris


Turist i Paris, Concorde


Mela, Mor och Far


Jag, Mor och Far


Turist i Paris, Notre Dame



Ja, då har jag varit hemma ett par dagar. Tänkte berätta lite om det i senare inlägg. Tänkte först bara slänga ur mig någro ord om min sista tid i Paris.

Mor, Far och Kusin kom. Vi gjorde allt turistigt och promenerade runt den hel del. Som man ska göra med andra ord. Vi var upp till Montmartre och in på Dali utställningen, vi var in i Louvren, Notre Dame och upp i Eiffeltornet. Vi tittade i affärer och åt mycket mat. En utmärkt semster även om Kusinen var sjuk och jag började bli...

Det var väldigt sorligt att säga hejdå till Mme och alla kompisar i Paris. Kommer sakna att vara så månkulturell som man blev där. Eventuellt kommer en av mina gamla klasskompisar därifrån också åka till Perth till våren vilket skulle vara väldigt kul!

Köpte gramatik böcker med förhoppningen att jag ska plugga det under tiden jag är hemma.

Min packning klarade sig precis under vikten (även om jag misstänker att mitt handbagage vägde närmare 20 kilo till skilland från de 8 man fick ha...) och vi bestämde oss för att gå igenom säkerhetskontrollen och sen tillbringa tiden med att gå runt och kolla i tax-free affärer. Men gissa vad? Det finns inga sånna innanför kontrollen. Det enda som finns är en kiosk där man kan köpa småsaker att äta och ett ställe som sålde lite parfym. Mindre bra.

Trots det var vi snart hemma och jag tittade under hela resan förgäves efter Fabian men man kan ju inte ha tur varje gång.

Jag kommer verkligen sakna Paris och jag planerar att åka tillbaka. Det är en stad jag skulle kunna tänka mig att bo i. Och det är stort. Visst har jag saknat mycket i Stockholm men jag kan se mig själv leva i Paris. Nåja, först mellanlanda i Stockholm innan färden fortsätter till Perth!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vill ni kommentera men inte logga in? - Klicka "Kommentarer"; Skriv något Längst ner under den rutan ni skriver i står det: "Kommentera som"; Och i rutan står det "Välj profil"; Där väljer ni "Anonymt" - skriv bara i meddelandet vem det är ifrån. Sen klickar ni "Skicka kommentar"; Sen skriver ni in se bokstäver och siffror ni ser. Följ anvisningarna som står så går det fint.