tisdag 8 mars 2011

Choklad och Stjärnor

Eftersom jag varit så duktig och tränat så tänkte två vänner till mig att det var en bra ide för oss tre att de struntade i sin träning och vi gick och köpte choklad.
För min del blev det glass och en aussie kaka som var god och chokladig. Detta åtnjöts utanför huvudbyggnaden på Uni. Fint så där när det var mörkt och byggnaden upplyst.
Dock fick stjärnorna mig att längta hem för första gången på riktigt sedan jag kom hit. Inte mycket - saknade bara att känna igen himlen för trots att alla säger att "alla lever vi under samma himmel" och trots att jag vet att det är samma sol och samma måne som hemma är stjärnorna inte samma.
Min melankoli försvan dock när en läskig svartklädd figur satte sig själv på en trappa längre bort. Vi reste oss och började gå tillbaka till St G's.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vill ni kommentera men inte logga in? - Klicka "Kommentarer"; Skriv något Längst ner under den rutan ni skriver i står det: "Kommentera som"; Och i rutan står det "Välj profil"; Där väljer ni "Anonymt" - skriv bara i meddelandet vem det är ifrån. Sen klickar ni "Skicka kommentar"; Sen skriver ni in se bokstäver och siffror ni ser. Följ anvisningarna som står så går det fint.