lördag 5 mars 2011

En vecka

Att sumera en vecka.
Ja, första veckan med lektioner är slut.
Vet inte riktigt vad jag ska säga. Har varit ganska lungt men ändå inte.
Har inte haft alla lektioner än. De börjar nästa vecka. Och så har vi mer eller mindre bara gått igenom vad kursen handlar om. Jag ska läsa:
Music in World Culturs
Creative Writing
French Beginners
Imagening Australia
Franskan är löjligt lätt men eftersom jag inte kan stava ett ord och min gramatik är otroligt dålig så får jag traggla.

Har just ätit lunch. Pratade med mor och far på Skype också. Blev lite utskälld för att jag inte skriver här tillräckligt ofta. Ska bli bättre på det. Och börja maila henna också. Kan dock tipsa alla som tycker jag är för dålig på att uppdatera att jag är mer eller mindre beroende av Twitter. Heter poeticwind där.

Har börjat gå på gymmet här också. Vi fick gratis medlämmskap av St G's. Har gått på både BodyBalance, BodyStep och BodyPump. Ska skriva in mig på en kurs i Zumba också. Ska bli kul.

Har som sagt en smärre besatthet av Twitter just nu men också Podcasts. Så om ni har någe tips på något av det skriv gärna och tipsa. Det jag mest lyssnar på är Betnér på Bandit, Tillslut kommer någon att skratta och Filip och Fredriks podcast.

Ska ta mig samman och börja plugga. Börja på uppgifterna i tid. Läsa tidningen för att få reda mer om vad som händer i världen.

Jag nämna att jag lyssnar på gårdagens avsnitt av Betner på Bandit och han klagar på bloggarna. Passande på något sätt.

Ikväll blir det fest. Ska bli kul eftersom det är de olika collegena som ska komma. Men först ska vi se om jag kan ta mig till stranden för första gången sen jag kom till Australien.

Hoppas att jag blir bättre på att uppdatera. Kanske blir lättare nu när jag kommit ikapp... Eller nåja.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vill ni kommentera men inte logga in? - Klicka "Kommentarer"; Skriv något Längst ner under den rutan ni skriver i står det: "Kommentera som"; Och i rutan står det "Välj profil"; Där väljer ni "Anonymt" - skriv bara i meddelandet vem det är ifrån. Sen klickar ni "Skicka kommentar"; Sen skriver ni in se bokstäver och siffror ni ser. Följ anvisningarna som står så går det fint.