onsdag 27 oktober 2010

Francoise Sagan

Bonjour Tristesse  & A Certain Smile
Sagan är en bra författare, jag såg Slott i Sverige på Dramaten innan jag åkte och den är otroligt bra. Dock gjorde dessa mig lite besviken. De var inte dåliga. Tvärtom. De var underhållande men det jag gillade med Slott i Sverige var den snabba dialogen och de fyndiga fraserna. De saknade båda dessa böcker. Som sagt var de underhållande och bra men de fastnade inte. De gick fort och läsa så om man vill läsa en helt okej klassiker tycker jag verkligen att man ska läsa dem. De är värda en chans.
Men jag kan inte glömma Slott i Sverige så om någon vet hur man får tag i den kan de väll höra av sig. Skulle bli glad då.
Det något udda kommer här, jag kan verkligen inte hetta den varken på Svenska eller Engelska - eller Franska. Men man ska aldrig säga aldrig, jag kanske får tag på den.

Francoise Sagan
"Château en Suède" 1960
"Château in Sweden"
"Slott i Sverige"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vill ni kommentera men inte logga in? - Klicka "Kommentarer"; Skriv något Längst ner under den rutan ni skriver i står det: "Kommentera som"; Och i rutan står det "Välj profil"; Där väljer ni "Anonymt" - skriv bara i meddelandet vem det är ifrån. Sen klickar ni "Skicka kommentar"; Sen skriver ni in se bokstäver och siffror ni ser. Följ anvisningarna som står så går det fint.