onsdag 27 oktober 2010

Rocky Horror på Bio

Då var det ett tag sedan man skrev har igen då. Disneyland var sedanst. Denna helg har Jenny och Cassi varit här så jag har gjort en hel del turistigt igen.

Det var otroligt kul att ha dem här. Bland annat var vi upp i Notre Dame, åt glass vid Seine, promenerade i Momartre och var ute. En sak jag måste tipsa alla som kan franska och är i Paris är att se "The Rocky Horror Picture Show" på bio i Quartier Latin. De visade filmen och hade spådespelare framför som ibland kommenterade filmen men också spelade upp scenerna. Det var väldigt kul dock gick det fort och allt sas på franska så ibland var det väldigt svårt att förstå. Jag förstod en hel del så jag tyckte det var kul men jag tror inte nödvändigtvis är värt det om man inte kan franska...

Men nu har de åkt och det är onsdag. Livet har gått tillbaka till det vanliga. Så normalt det nu kan kännas för mig att bo i Paris. Missförstå mig inte det känns rätt men inte normalt.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vill ni kommentera men inte logga in? - Klicka "Kommentarer"; Skriv något Längst ner under den rutan ni skriver i står det: "Kommentera som"; Och i rutan står det "Välj profil"; Där väljer ni "Anonymt" - skriv bara i meddelandet vem det är ifrån. Sen klickar ni "Skicka kommentar"; Sen skriver ni in se bokstäver och siffror ni ser. Följ anvisningarna som står så går det fint.