söndag 3 oktober 2010

Promenad och Nuit Blanche

Igår var det lördag. Jag gick på den guidade visningen. Vi började vid l’Opera och slutade utanför Le Louvre. Vi gick genom ”diamantdistriket”, gatan för lla juvelerare som är något i branschen har butik. Det var trevligt, vi har kanske tio stycken som gick och guiden var jätte bra! Han lovade att kolla upp Salpetriere åt mig! Bara det gjorde vandringen värd att gå!
Efter promenaden gick jag till Quartier Latin och köpte ett paraply – det är stort eftersom jag tjatat om att jag måste köpa det sedan jag kom. Nu har jag ett! När jag kom hem satt jag och tittade på lite film efter maten istället för att gå på Nuit Blanche (tänk Kulturnatten fast med mest modernkonst så som installationer osv.). Det hade varit trevligt att gå men jag var för trött.
Idag har jag och Florentina tänkt att gå ut och hitta på något. Problemet med paris är att de flesta affärerna är stängda på söndagar. Eller kanske är det bra? Idag är det också den första söndagen i månaden och det betyder att alla museum är gratis. Det betyder att det är mycket folk så vi får se vad vi hittar på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vill ni kommentera men inte logga in? - Klicka "Kommentarer"; Skriv något Längst ner under den rutan ni skriver i står det: "Kommentera som"; Och i rutan står det "Välj profil"; Där väljer ni "Anonymt" - skriv bara i meddelandet vem det är ifrån. Sen klickar ni "Skicka kommentar"; Sen skriver ni in se bokstäver och siffror ni ser. Följ anvisningarna som står så går det fint.