måndag 15 november 2010

Tips

Okej, så vi gick inte in och tittade på all modern konst. Fördelen med att vara under 26 och en EU medborgare är att de flesta museeum i Paris är gratis. Jag kunde alltså gå in gratis men inte mina vänner som kommer från Indonesien och de går inte in gratis... Och då kändes det lite elakt att jag ville gå in eftersom det var ganska dyrt för dem. Så istället vandrade vi runt och här kommer inläggets andra tips. Undvik området där 2a, 9e, 10e och 3e arret möts. Otroligt mycket prostutition runt omkring där.

Mitt tredje tips är att jag de senaste dagarna har upptäckt det fina med podcasts. Suveränt eftersom jag då kan gå runt och lyssna på svenska sommarpratspograv och liknande i iPoden. Dessuton har Filip och Fredrik börjat sända sina podcasts igen. Väldigt kul om man gillar duon.

Fjärde tipset är ett klipp http://www.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/inrikes/article8057446.ab
Det är otroligt gulligt!


Just nu sitter jag på skolan och försöker ladda ner en ny testversion av antivisusprogram. Hoppas det funkar. Håller också på att ansöka om boende i Australien. Har beslutat mig för att försöka komma in på St Georges Collage. Problemet är att jag inte fått papret om att jag kommit in på skolan men det borde komma i dagarna. Jag vill också bara uppmärksamma hur konstigt en sak med ansökan är. De vill ha två referenspersoner till mig. Det kan vara gamla rektorer, gamla lärare eller präster. Lite skumt enligt mig. Anyway, jag skickade ut tre förfrågningar igår (en söndag) och innan klockan nio i morse hade jag fått svaret "absolut" från alla tre. Känndes väldigt kul och svaren var så snälla.

Så nu ska jag försöka söka. Hoppas jag kommer in. Problemet är att jag inte fått papret från skolan än så jag vet inte om jag kom im på mina förstavals kurser men det kan man väl ändra i efterhand. Måste också skicka två bilder på mig själv till skolan och en ansökningsavgift. Mor har lovat att hon ska faxa skolan och fråga hur de vill ha den betalningen. Hoppas verkligen jag kommer in på detta boende och jag kan inte rekomendera andra att befinna sig i Paris när de söker för en skola i Australien. Längtar inte tills jag sla söka universitet när jag befinner mig i Australien...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vill ni kommentera men inte logga in? - Klicka "Kommentarer"; Skriv något Längst ner under den rutan ni skriver i står det: "Kommentera som"; Och i rutan står det "Välj profil"; Där väljer ni "Anonymt" - skriv bara i meddelandet vem det är ifrån. Sen klickar ni "Skicka kommentar"; Sen skriver ni in se bokstäver och siffror ni ser. Följ anvisningarna som står så går det fint.