torsdag 17 februari 2011

A Day By The River

Delfiner vid Swan River

Bara några meter från land



Igår. Oj vad varmt det var. Hanna berättade att det varit runt 39 grader.

Vi var under dagen iväg till en outlet med massor med affärer. Bland annat en där de säljer Converses. Köpte ett par blåa. Har länge velat ha en röd och en blå och nu har jag kommit halvvägs. Något billigare där än hemma också.

Annars hade det mycket affärer med fina klänningar - så jag ska nog försöka ta mig dit och handla någon dag.

Efter det så släppte Hanna av mig vid Uni där jag tog en promenad och såg vart mitt College ligger. Det är fint men de håller på att renovera fasaden.

Sen träffade jag Hilde, en tjej från Norge som jag träffade första dagen. Vi gick tillsammans till den plats där Uni's sportcenter skulle ornda en eftermiddag vid floden. Där träffar vi en kille från Norge som vi ätit lunch med dagen innan. Han hade spännt upp en lina (eller ett band som man har för att fästa saker innim byggen) mellan två träd, på vilken han promenerade. Det var tydligen vanligt under sommaren i Norge. Man tar inte med en fotboll till parken utan ett band...

Vi träffade ytterliggare en norrman som kom från en plats i Norge och jag förstod verkligen inte vad han sa! Får nog jobba på det...

Efter ett tag blev det dags att alla kunde få prova på olika sporter som centret har. Jag och tre andra tjejer gick på yoga. Något som visade sig vara ett genidrag eftersom det var inne i en luftkonditionerad idrottshall. Det behövdes. Var otroligt varmt!

Det var väldigt kul och det visade sig att vi som gick på den var från Sverige, Norge, Danmark och Italien. Efter yogan satte vi oss i gräset och pratde.

Tiden gick och det började blåsa. Något som var otroligt skönt. Hilde kom och gjorde oss sällskap och en tjej från Kanada också. Det blev dags för BBQ med korv och hamburgare. Gott. Och skönt att vinden tilltog och molnen spred sig över himmlen.

Det var en väldigt trevlig eftermiddag och när jag åkte hem var jag trött men glad. Jag hade nämligen sett Delfiner och svarta svanar under eftermiddagen och i bilen så såg jag vita papegojor. En bra dag helt enkelt.

En papegoja jag såg utanför huset

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vill ni kommentera men inte logga in? - Klicka "Kommentarer"; Skriv något Längst ner under den rutan ni skriver i står det: "Kommentera som"; Och i rutan står det "Välj profil"; Där väljer ni "Anonymt" - skriv bara i meddelandet vem det är ifrån. Sen klickar ni "Skicka kommentar"; Sen skriver ni in se bokstäver och siffror ni ser. Följ anvisningarna som står så går det fint.