tisdag 22 februari 2011

Fredag

I fredags var det dags för Enrolment. Det betyder att jag på riktigt blev en medläm på Uni.
Ja, att jag var för trött både på torsdagskvällen och på fredagsmorgonen för att tvätta håret, och att jag helt glömt bort vad vi skulle göra, gjorde att bilden på mitt studentkort är något jag kommer visa ytterst få människor.
Vi slussades hit och tid i ett antal timmar men tiden bestod av att man tog sig från plats till plats eller gjorde det man skulle göra. Nästan inga köer vilkat var skönt.
Nu är jag i alla fall inskriven på kurserna och jag har fått göra ett "föredragt" schema. Hoppas jag får alla mina första val! Men det får jag se i nästa vecka.
Jag lyckades också skaffa mitt "Smart rider" kort, tänk SL kort. Så jag tog bussen från Uni med Hilde, sen satte jag mig efter en del funderande på tåget, åkte en station innan jag bytte och åkte till Midland där Hanna hämtade upp.
På kvällen kom Susannes man förbi och senare också Susanne och deras son. Det var jätte kul att träffa Susanne! Vi ska försöka åka och äta middag hos henne när saker har börjat lungna ner sig lite för mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vill ni kommentera men inte logga in? - Klicka "Kommentarer"; Skriv något Längst ner under den rutan ni skriver i står det: "Kommentera som"; Och i rutan står det "Välj profil"; Där väljer ni "Anonymt" - skriv bara i meddelandet vem det är ifrån. Sen klickar ni "Skicka kommentar"; Sen skriver ni in se bokstäver och siffror ni ser. Följ anvisningarna som står så går det fint.