onsdag 22 september 2010

Att prata franska och äta fransk ost

Igår (tisdag) så gick det bra i skolan. Efter jag var klar gick jag runt och köpte lite vykort men främst letade jag efter en liten väska där jag kan ha värdesaker. Jag hittade en som var ganska fin för 20 euro men ska kolla på en loppmarknad nu i helgen där de sägs ha mycket bra och billiga saker.

När vi åt middag bad Mme mig att hämta mina papper jag fått och skrivit i skolan. Jag hämtade dem och så gick vi igenom allt igen. Jag tror hon var ganska stolt - hon sa till Nina att jag kommer prata lite bra som hemme nästa vecka :P

Mme lyckades också få mig att äta fransk ost. Det var inte det godaste jag ätit men det gick... Så nu har jag gjort det i frankrike också.

Idag gick det också bra i skolan. Känns bra att jag sitter och går igenom klockan... Efter skolan kunde man titta på filmen "Coco Chanelle" (som är en film på franska) men fransk text. Jag tror jag förstod allt...

Nu ska jag snart hem. Jag skulle behöva köpa ett block så jag har lite mer papper och skriva på men alla som finns i de affärer jag tittar i är väldigt fina och det är = DYRA... Så jag borde leta rätt på en stor supermaket eller någe. Vi får se. Jag har så jag klarar mig ett ta i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vill ni kommentera men inte logga in? - Klicka "Kommentarer"; Skriv något Längst ner under den rutan ni skriver i står det: "Kommentera som"; Och i rutan står det "Välj profil"; Där väljer ni "Anonymt" - skriv bara i meddelandet vem det är ifrån. Sen klickar ni "Skicka kommentar"; Sen skriver ni in se bokstäver och siffror ni ser. Följ anvisningarna som står så går det fint.