onsdag 29 september 2010

Handla när man är sjuk..

D’accord. Nu är det officiellt. Jag är förkyld. Det känns som jag har ludd i hela halsen och jag är lika uttråkad som jag brukar vara när jag är sjuk. I Skolan idag gick vi igenom Mon, Ma, Mes och så vidare samt namn på släktingar (kusin, mormor och så vidare). Det är något jag tycker skulle vara kul och bra att kunna men istället för att koncentrera mig satt jag och tänkte på de namn som användes som exempel och hittade på historier om de namnen. Det gjorde det aningen jobbigt att hänga med men jag tror jag lyckades.
Efter skolan bestämde jag mig för att köpa något på mataffären och gå hem och äta istället för att gå runt på stan och bli ännu mer sjuk. När jag skulle gå ner till metron fick jag ett ryck som gjorde att jag gick in i en affär en bit bort. De hade många väskor och jag köpte en liten handväska. Den är väldigt fin men kostade 3-4 euro mer än jag räknat med men nu har jag den (jag kanske ska handla oftare när jag är sjuk eftersom mitt tålamod är sämre då och jag slutar vela). Men nu känns det bra. Jag är nöjd med väskan.
Så jag tog det lugnt hemma hela dagen. Jag gjorde i princip ingenting. Jag satte inte upp mer saker på väggarna, jag läste ingen bok, jag skrev inga vykort och jag gjorde inte läxan. Så nu när jag har ätit ska jag ta itu med det sistnämnda innan jag går och lägger mig för en låång natts sömn. För vad hjälper mer mot förkylningar än sömn, Alvedon, apelsinjuice och tetreeolja?

2 kommentarer:

  1. Sömn, te och glass är en bra kombination.

    Kram
    Mirjam

    SvaraRadera
  2. Gurgla med teatree är alltid bra. Krya på dig gumman. Hoppas du trivs och det verkar ju så. Kram Marie

    SvaraRadera

Vill ni kommentera men inte logga in? - Klicka "Kommentarer"; Skriv något Längst ner under den rutan ni skriver i står det: "Kommentera som"; Och i rutan står det "Välj profil"; Där väljer ni "Anonymt" - skriv bara i meddelandet vem det är ifrån. Sen klickar ni "Skicka kommentar"; Sen skriver ni in se bokstäver och siffror ni ser. Följ anvisningarna som står så går det fint.