måndag 27 september 2010

Högt och lågt

Idag kom jag igång ganska sent. Det var underbart att ha sovmorgon och kunna ta ordentligt med tid på sig på morgonen.
När jag ätit frukost sa Mme åt mig att bära ner mina saker i källaren (Ninas rum) eftersom hon skulle åka. Jag hjälpte sedan Nina ta ut väskorna och jag och Florentina bestämde att vi skulle hjälpa henne att få sakerna till tågstationen. Efter det tog vi metron till Momartre där vi gick upp på la Butte och in i kyrkan. Vi tittade också runt där uppe och köpte varsin crêpe. Vi vandrade neråt tills vi kom till Moulin Rouge. Vi gick sedan till Lafayette och tittade i omkringliggande HM butiker. Vi pratade om svenska märken och Florentina älskar också IKEA. Vi planerar redan att åka dit och äta…
Vi började bli trötta eftersom vi gått så mycket och tog metron från Louvren men hoppade av en station innan Botzaris. Därifrån gick vi och letade efter ett Supermarket och vi hittade ett. Det var skönt att veta att man kan köpa vad man vill så nära där vi bor.
Vi åt och jag gick ner för att packa upp. Jag bor nu i källaren till huset och trivs riktigt bra. Det är lite jobbigt att det inte finns fönster och rummet jag sover i har trägolv, träpaneler hela väggarna och trätak… Ett litet fönster högt upp hjälper inte mycket. Nina hade klätt väggarna med tidningsurklipp och bilder så jag tror jag också tänkte satsa på det. Imorgon ska jag damsuga och torka lite mer dam men jag tror att jag kommer trivas här.
Så det har varit en bra dag. Från toppen på Momarte till källaren i huset i 19:e arret. Imorron blir det bio.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vill ni kommentera men inte logga in? - Klicka "Kommentarer"; Skriv något Längst ner under den rutan ni skriver i står det: "Kommentera som"; Och i rutan står det "Välj profil"; Där väljer ni "Anonymt" - skriv bara i meddelandet vem det är ifrån. Sen klickar ni "Skicka kommentar"; Sen skriver ni in se bokstäver och siffror ni ser. Följ anvisningarna som står så går det fint.