fredag 24 september 2010

Fönstershopping och helgplaner

Idag efter skolan gick jag och köpte ett par barnböcker på franska som jag ska ha för att öva mig på att läsa. Det blev en kortversion av Pocahontas, en kortversion av Den lilla sjöjungfrun och en bok om Marie Curie. Efter det var det tanken att jag, Debbie, Iza och Julianna skulle gå och se Julia Roberts nya film men Iza hann inte eftersom hon skulle kolla balettlektioner och när vi övriga tre kom till bion visade det sig att filmen inte skulle börja förens sent. Så istället bestämde vi oss för att gå och titta på en utställning med Monets verk men den behövde man ha köpt biljett till innan om man ville komma in så sent på eftermiddagen.

Vi vandrade därför på Champs-Élysées. Då hittade vi en affär Julianna pratat om. En stor affär med parfymer och smink. Där gick vi länge och luktade och kollade på saker. Innan vi gick in såg jag för övrigt en jätte fin kappa. Den var i militärstuk men vit och gick ända ner till fötterna. fin. Men den kostade 199 euro.. Synd. Den var verkligen underbar.

Efter det åkte jag hem. Nu har jag ätit och sitter återigen på Cafét. Mme sa innan jag gick att det inte var någon bra idée att jag och Florenca skulle gå på Loppisen i helgen - det var tydligen inte bra om man inte kunde franska. Många fick-tjuvar och liknande så nu måste vi bestämma något annat. Sovmorgonen är i alla fall bestämd.

Jag har också fått veta att Fabian kommer ha en föreställning (eller flera...) i Paris när jag är här. Jag förstår mig inte på den franska hemsidan så jag mailade honom. Det gick ju bra. Han sa datumen han skulle vara här och sen... gissa vad han gjorde? Jo han hänvisade till hemsidan... Nu måste jag helt enkelt lära mig franska.

Jag tog också en sväng förbi banken idag. Jag måste ju betala Mme för att jag äter middag där men det gick inte se. Jag behövde ha ett konto på den banken för att de skulle hjälpa mig. Och självklart glömde jag att ta med lappen hit så jag kan inte maila uppgifterna hem heller. Just den biten av min resa går inte bra.

Vi får se hur det blir i helgen. Säkert är detta: Jag måste ha en liten väska! Hoppas att trenden jag har hemma (att de går sönder så fort jag använder dem) inte håller i sig. Kanske blir en sväng upp i Momartre också. Det finns ju ingen risk för jag kommer ha tråkigt precis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vill ni kommentera men inte logga in? - Klicka "Kommentarer"; Skriv något Längst ner under den rutan ni skriver i står det: "Kommentera som"; Och i rutan står det "Välj profil"; Där väljer ni "Anonymt" - skriv bara i meddelandet vem det är ifrån. Sen klickar ni "Skicka kommentar"; Sen skriver ni in se bokstäver och siffror ni ser. Följ anvisningarna som står så går det fint.