måndag 27 september 2010

Kö i regn

Jaha, så var det söndag. Helgen i Paris har haft sin gilla gång. Inte heller idag hann jag lägga upp något på internet.
Igår precis innan jag somnade insåg jag att mitt sovrum ser ut som en kista. En kista med tv men ändå. Jag planerar nu att besöka Quartier Latin imorgon och införskaffa posters och bilder. Annars kommer jag bli galen. Jag måste sätta upp något på väggarna så jag som inte lider av klaustrofobi får cellskräck. Annars trivs jag riktigt bra. När jag vaknade tig jag itu med lite mer att torka ur lådor och torka dam. Det känns bra.
Vid tolv åkte jag och Florentina till Champs-Élysées där vi gick runt och tittade i affärer innan vi gick och satte oss på ett café och åt lunch och fikade.
När vi gick runt och tittade såg vi en restaurang som serverade ”Scandinavian Brunch” (en restaurang under Det Danska Huset…) Inte för att jag tyckte att den var så skandinavisk men jag vet ju bara mina egna seder och bruk men hur många har ätit sill och laxt till brunch?
Efter det gick vi mot bion där vi mötte Debbie och Juliana. Jag kan ärligt talat inte förstå parisarna. Folk säger att vi svenskar gillar att stå i kö – då har de inte varit i Paris… Först (förövrigt regnade det idag igen…) stod vi i kö för att köpa biljetterna. Sen ställde vi oss i en annan kö för att komma in i bion. Allt detta ute mitt på gatan på Champs-Élysées i duggregnet. Debbie sa när vi pratade om det att hon stått i kö två timmar för att komma in på Monet utställningen under lördagen… Jag förstår mig inte på parisarna…
Filmen vi såg var ”Eat Prey Love” Den var inte dålig men jag kommer inte köa för att köpa den när den kommer på DVD heller. Julia Roberts är duktig, Javier Bardem är duktig. Det som var skojigast med den var att Julia Roberts karaktär träffar en svensk tjej i Rom, Javier Bardem karaktär kommer från Brasilien och på Bali pratade engelska med stark indonesisk brytning. Så vi kände oss alla fyra lite hemma.
Imorron är det skola igen och jag ska efter skolan iväg för att köpa posters och handväska. Nu ska jag göra läxan innan jag går och lägger mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vill ni kommentera men inte logga in? - Klicka "Kommentarer"; Skriv något Längst ner under den rutan ni skriver i står det: "Kommentera som"; Och i rutan står det "Välj profil"; Där väljer ni "Anonymt" - skriv bara i meddelandet vem det är ifrån. Sen klickar ni "Skicka kommentar"; Sen skriver ni in se bokstäver och siffror ni ser. Följ anvisningarna som står så går det fint.