tisdag 28 september 2010

En vecka

Nu har jag varit en vecka på skolan i Paris. Det känns bra. Fast jag har blivit förkyld. Det var riktigt jobbigt att ta sig upp imorse… Inte bara för att det nu är riktigt höstväder ute utan också för att jag har ont i huvudet, är snuvig, allmänt trött och fryser samt svettas. Men det gick bra och efter ett tag i skolan mådde jag bättre – som man så ofta gör. Efter skolan gick jag längst Seine och in i Quartier Latin och köpte vykort. Jag spenderade därmed en liten förmögenhet på att dekorera väggarna i rummet. Men jag bestämde mig för att det är värt det. Jag ska bo här i två månader och tre veckor till. Jag skulle bli galen om jag varje natt tänkte att jag sover i ett rum som ser ut som en kista.
När jag kom hem satte jag upp några av vykorten och en poster av Touluse-Latrec. Mme gillar också honom så det är riktigt trevligt. Jag är inte klar med att dekorera väggarna men det känns lite bättre.
När jag satt upp en del av vykorten och ätit middag tog jag lade jag mig i sängen för att kurera mig. En film, choklad och Tropicana apelsinjuice. Nu hoppas jag att jag fått i mig en del C-vitamin så att det inte blir lika jobbigt att ta sig upp imorron.
För övrigt har jag ett uppdrag imorron: få min mobil att funka. Jag blir galen. Jag har koden för att ladda på mobilen men förut idag sa den att jag behöver en speciell utlandskod och nu säger den att koden är ogilltig. Imorgon ska jag få det att funka. Men nu ska jag sova. I mitt rum som fortfarande påminner om en kista, men en kista med väldigt mycket fina bilder på sidorna.

1 kommentar:

  1. Köp en stor affisch med mycket himmel på ! Krya på dig! Kram mirjam

    SvaraRadera

Vill ni kommentera men inte logga in? - Klicka "Kommentarer"; Skriv något Längst ner under den rutan ni skriver i står det: "Kommentera som"; Och i rutan står det "Välj profil"; Där väljer ni "Anonymt" - skriv bara i meddelandet vem det är ifrån. Sen klickar ni "Skicka kommentar"; Sen skriver ni in se bokstäver och siffror ni ser. Följ anvisningarna som står så går det fint.